Een brand manifest en klantpresentatie voor de superspecialisten van CelSian

Op het voormalige Philips-terrein in Eindhoven huist CelSian, een club superslimme, super-gespecialiseerde mensen met een gedeelde passie voor glas. Tijdens mijn telefonische kennismaking met baas Harmen Kielstra ratelde hij met gemak een half uur door over de prachtige eigenschappen van het materiaal, de grote diversiteit aan toepassingen, de voordelen van glas boven plastic dat onze oceanen verstikt, de ambities die hij heeft met CelSian om de energievretende glas-sector te verduurzamen, en zo nog veel meer. Aangestoken door zijn enthousiasme, sprong ik niet veel later in de auto naar Eindhoven om verder te praten.

Uiteindelijk hebben we diverse verkenningen uitgevoerd naar het verhaal van CelSian, en een passende vertaling daarvan in look & feel, doorvertaald in materialen. Zo heb ik een brand manifest geschreven en meegesleuteld aan de corporate presentatie waarmee CelSian wereldwijd nieuwe klanten bezoekt. Harmen: “Niet meedenken maar echt nadenken vanuit haar eigen vakgebied, dat is wat Annelien voor CelSian heeft gedaan. Scherp en lekker vlot tot vervolgstappen komen, heel fijn!”
Omgekeerd vond ik het een feestje om me eens in deze bijzondere niche te verdiepen en een gedreven ondernemer als Harmen van dichtbij aan het werk te zien.