Campagnefilmpjes en webteksten voor het Register Belastingadviseurs

OBM is een full-service marketingbureau onder bezielende leiding van de gedreven, enthousiaste vakidioot Robert Drolinga. OBM werkt voor uiteenlopende opdrachtgevers concepten uit en deze vertaalt naar cross-mediale campagnes, online advertenties en maatwerkoplossingen.

Voor het Register Belastingadviseurs lanceerde OBM eind 2019 een zeer succesvolle wervingscampagne. Ik was als interviewer betrokken bij de creatie van de campagnefilmpjes, en schreef en redigeerde de teksten voor de site www.rbzoektjou.nl.

Na deze campagne mocht ik voor Robert nog andere klussen op gebied van copywriting en eindredactie uitvoeren. Voor mij erg leuk om op deze manier ook weer eens met mijn oude (journalistieke) ambacht bezig te zijn!

Robert kijkt ook positief terug op onze samenwerking: “Met veel enthousiasme heb ik kennis mogen maken met de flexibiliteit en professionaliteit van deze taalprofessional. Uitermate tevreden met de inzet en de oplevering van de uiteindelijke teksten voor de website van het RB.”

Een brand manifest en klantpresentatie voor de superspecialisten van CelSian

Op het voormalige Philips-terrein in Eindhoven huist CelSian, een club superslimme, super-gespecialiseerde mensen met een gedeelde passie voor glas. Tijdens mijn telefonische kennismaking met baas Harmen Kielstra ratelde hij met gemak een half uur door over de prachtige eigenschappen van het materiaal, de grote diversiteit aan toepassingen, de voordelen van glas boven plastic dat onze oceanen verstikt, de ambities die hij heeft met CelSian om de energievretende glas-sector te verduurzamen, en zo nog veel meer. Aangestoken door zijn enthousiasme, sprong ik niet veel later in de auto naar Eindhoven om verder te praten.

Uiteindelijk hebben we diverse verkenningen uitgevoerd naar het verhaal van CelSian, en een passende vertaling daarvan in look & feel, doorvertaald in materialen. Zo heb ik een brand manifest geschreven en meegesleuteld aan de corporate presentatie waarmee CelSian wereldwijd nieuwe klanten bezoekt. Harmen: “Niet meedenken maar echt nadenken vanuit haar eigen vakgebied, dat is wat Annelien voor CelSian heeft gedaan. Scherp en lekker vlot tot vervolgstappen komen, heel fijn!”
Omgekeerd vond ik het een feestje om me eens in deze bijzondere niche te verdiepen en een gedreven ondernemer als Harmen van dichtbij aan het werk te zien.

Marketingplan en campagneconcept voor Haagse deelfiets

Na ruim anderhalve eeuw bussen, trams, en lightrail, introduceerde de Haagse stadsvervoerder HTM in het voorjaar van 2019 een heel nieuw vervoersmiddel: de HTM Fiets. Met een app kunnen deelfietsen door de hele stad worden ontgrendeld en gebruikt voor korte ritten als aanvulling op het openbaar vervoer. MORE2COMM schreef het plan van aanpak, het marketingplan, en bedacht een creatief concept voor de introductiecampagne. Tevens mocht ik de copy schrijven voor alle interne en externe marketingcommunicatie-middelen.

Opdrachtgever Yvonne Abbring (Productmanager): “Het was heel erg fijn om met Annelien samen te werken. Met haar enthousiasme, creativiteit en inspiratie hebben we de HTM fiets goed kunnen neerzetten. Annelien heeft mij geïnspireerd, en is een kei in haar vakgebied. Met een strakke planning hebben we snel een mooi resultaat geboekt.”